torsdag 6 september 2012

Ingrids telefonsamtal

"Tyst mamma, jag ska ringa till morfar! Ingrid tar fram sin lilla rosa mobiltelefon och fäller upp den...
"Okej" säger jag, det är bäst att vara tyst.
"Hallå stugan! Du har trasigt hår, du får köpa rosa hår! Vi bor här med trasig flagga, stora Mimmi och en liten Mimmi. Nasse Puh-filt. Vi ser katten Findus, Pettson på datorn"
Tyst en stund
"Ja, mmm, ja, ja, mm"
"Vi har en lillasyster, Alice. Ni ska också få en lillasyster"

Jag sitter bara och lyssnar, helt underbart!
Jag har dock svårt att låta bli att skratta, det är ju så fantastiskt mycket som kommer ur denna lilla mun!! Jag kan tyvärr inte återge allt som bubblade fram i detta telefonsamtal, men detta är lite av det! Vilken språkutveckling under sommaren, jag häpnar varje gång vi talar med varandra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar