onsdag 16 juni 2010

Muffinstjuven!

Igår kväll hade jag besök av några kompisar från jobbet. Vi grillade och hade det gott. Till efterrätt åt vi muffins som jag och Ingrid bakat tidigare under dagen. Ingrid tuggade på de tomma muffinsformarna (stackars barn) och tyckte nog att de smakade sött och gott för hon blev galen när jag tog bort dem! Som den duktiga mamma jag försöker vara så vill jag inte tillföra för mycket socker i hennes vardag än med tanke på hur sockertokig jag själv är...

Lite senare när jag var i köket och plockade i diskmaskinen och grejade så lekte Ingrid så snällt med sina leksaker inne i TV-rummet, trodde jag...
När jag kommer in till henne sitter hon i ett hav av smulor med en stor muffins i handen och munnen full!!!
Ja, jag kunde inte annat än att skratta!! Ingrid hade gjort slag i saken själv, och mamma får stå sitt kast då hon glömt brödkorgen på soffbordet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar