tisdag 18 januari 2011

Andra veckans inskolning!

Idag är det tisdag och andra veckans andra inskolningsdag! Idag är längsta dagen på dagis hittills, 8-13:30. Det ska lekas, ätas mellanmål, lekas, ätas lunch, sovas middag och sedan kommer jag och hämtar lilla hjärtat!
Hittills har det gått mycket bra förutom med maten som inte är så god...det är ju inte pasta och korv!
Imorse stannade dock Ingrid på tröskeln en minut och satte sig på golvet vid mina fötter, med påputtning gick det sedan bra att gå in och börja leka, Jag hoppas det var en engångsföreteelse då hon kanske var lite trött eftersom hon vaknade redan kl 6 imorse. När jag ropade hejdå och gick var det dock ingen reaktion utan hon fortsatte att pyssla med leksakerna, så skönt!!

Så jag åkte hem och innan klockan var 9 hade jag startat en tvättmaskin, hängt ut våra täcken, dammsugit och torkat golven! Nu blir det kaffe!

Imorgon ska vi hämta mormor på tåget och sedan ska hon vara här och leka i dagarna tre och sedan kommer morfar och Molly på fredag kväll!!

1 kommentar:

  1. Skönt att det verkar gå så bra på dagis! :)

    SvaraRadera