söndag 5 april 2009

1 april, är något på riktigt då? Absolut!

Dagens lurendrejeri stod syster Johanna för, likadant varje år och som alltid tidigare så går jag på hennes försök! Hon är så lurig!! Underbart! Jag borde lära mig,men hon är så bra på detta!

Men vad som inte var ett 1 april-skämt var att det var dags för första träffen med föräldragruppen här i Fjugesta! Mycket roligt! Nu börjar det bli på riktigt!

Vi träffades en grupp som alla ska få vårt första barn. Vi var i lite blandade åldrar och skulle jag gissa så kanske mellan 23 och 33 år gamla. Första paret ut är beräknade i slutet av maj och Robert och jag sist. Barnmorskan Ingela pratade lite om de båda sjukhus vi har att välja mellan, Karlskoga och USÖ. Eftersom vi bor mittemellan så har vi ju ynnesten att få välja, så vida man har en normal graviditet och barnet inte föds före v 36. Det är planerat att vi ska få åka på information/studiebesök på båda sjukhusen för att bilda oss en uppfattning och sedan får man ta ställning till vilket man väljer. Klurigt det där, man får nog gå på känslan!

Veckan efter påsk är nästa träff, jag ser verkligen fram emot detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar