tisdag 9 juni 2009

GeKås i Ullared...

... fick nog nästan stänga efter att jag och mamma varit där och handlat vagnar fulla med grejor! Nej, skämt åsido...

Mamma och jag tog en liten semester och for till Ullared för att göra stora bebisshoppingen!
Vi åkte ner tisdag den 2 juni och sov över för att sedan ägna hela dagen den 3 juni åt shopping! En fantastisk resa!

Vi började på tisdagskvällen med en liten omgång på GeKås, det var nästan inget folk alls och vi kunde röra oss med vår kundvagn mellan avdelningarna. När de stängde för dagen så gick vi ut för att äta och hamnade på en restaurang som serverade oss smaskig kebabtallrik!
Vi sov gott efter en lång resa och trevlig shopping och gick upp tidigt morgonen därpå för att beta av inköpslistan till vår väntade bebis!

Vi gick lugnt och metodiskt tillväga, vände och vred på alla små prylar och med den beslutsångest jag har inför att välja var det en väldig tur att mamma var med. När inte det räckte ringde jag min käre sambo som på håll fick hjälpa mig med besluten!
Fantastiskt hur han lyckas förstå mig och kan göra perfekta val!!

Mycket, mycket nöjda med dagen och alla inköp vände vi åter hemåt efter att ha intagit en glass i solen på parkeringen!

Väl hemma dagen därpå kunde jag konstatera att vi fick med det som jag räknat med att vi behöver för att ta emot vårt hjärta när han/hon kommer till oss!
Vi fick också en mobil till barnvagnen av blivande mormor och en mobil till sängen av blivande morfar! Dessutom en hel kasse med kläder som "mormor" inhandlat redan tidigare!!

Åh så jag längtar efter att få använda dessa underbara små plagg och saker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar