fredag 28 augusti 2009

Jaha, vad tänker liten nu...?

Ja, man kan ju undra! Tänk att lilla pyret ligger där inne och bara vet att nu eller imorgon eller om 1 v eller 2 v tänker jag komma ut! Vi får inget veta, men jag är NYFIKEN!

För mig som gärna vill planera och veta vad som händer framför mig blir detta en prövning, jag känner det mer och mer fast att det bara är andra dagen över tiden!!
Jag försöker tänka på att det tar den tid det tar och det spelar ingen roll vad jag gör för inget kan påverka starten av förlossningen, egentligen! Bebisen bestämmer helt och hållet när det är dags att komma ut till oss!

Men håll med, visst är det väl dags snart att hälsa på oss alla underbara människor här ute??

Jag som i vanliga fall dessutom brukar ha ett ganska bra tempo i livet ägnar tiden åt att ta igen mig och vila inför stundande upplevelse, men det är inte lätt alla gånger att inte kunna köra samma tempo som vanligt! Fast egentligen är det väl tur att kroppen säger ifrån för annars skulle ju alla reserver vara brända och man skulle inte orka med detta dunderpass som ligger framför oss!

Jag ska inte klaga dock, bara häva ur mig lite frustration, för trots allt så vill man ju innerst inne att beräknat förlossningsdatum ska stämma. Hur mycket jag än försökt intala mig att det inte gör så mycket att det går över tiden så blir man lite rastlös och vill att nåt ska hända NU!!

Men nu ska jag göra ett nytt försök att bara vara positiv! Den som väntar på nåt gott ni vet...
Så länge alla kontroller är bra och visar på att bebisen har det som den ska därinne så är jag lycklig, för det är trots allt det viktigaste!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar