måndag 3 maj 2010

Idag bakar vi!

Nu har Ingrid och jag bakat tre sorters kakor inför racinghelgens fikastunder! Inte nyttigt, jag vet, men gott med en liten sötbit till kaffet. Jag tänkte köpa riskakor också som alternativ, tror ni att det är det jag kommer att välja när kakorna står framför mig på bordet?? Jag ska i alla fall prova, om inte annat kan man ju byta ut en del av dem...
Tänk att alltid ha tanken på den där förbaskade vikten i bakhuvudet!! Egentligen blir jag så arg när jag tänker på det men ändå håller jag på hela tiden. Jag vill ju så gärna gå ner en del till i vikt men det är så svårt!!! Varför är det inte morötter och gurka man blir sugen på istället för choklad???? Visst är gurkstavar också gott men inte när sötsuget sätter in... Jag är ändock nöjd med att jag snart är nere i den vikt jag hade innan jag blev gravid och det är ju ett steg i rätt riktning!!
Idag har vi ju toppenväder hittills, hoppas det håller i sig så vi kan ta en promenad i eftermiddag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar