söndag 15 mars 2009

Våren...

...vågar sig på att sticka ut näsan idag! Underbart att få se solen!! Trots att jag jobbar hela dagen så känns det lättare när solen sänder ut sina strålar mot den kalla marken...åh vad vi behöver det!!

Jaha, då var årets svenska bidrag till Eurovisonsslagern utsett! Det blev väl ett bra bidrag, annorlunda och en sångerska med både utstrålning och en otrolig röst! Ska bli kul att se hur det kommer att gå!
Personligen tycker jag dock att melodifestivalen var bättre förr... Ja, jag låter gammal nu men när jag var liten var det i alla fall riktig musik, en livs levande orkester, som ackompanjerade artisterna! Jag satt bänkad framför TV:n varje år med bandspelaren i högsta hugg för att spela in alla bra låtar, kvaliteten blev väl inget vidare men vad gjorde det, musiken var toppen! Tyckte jag då i alla fall...på det glada 80-talet!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar