tisdag 14 juli 2009

Ny koll, ny barnmorska!

Idag var det dags för koll hos barnmorskan igen! Denna gång fick jag träffa en vikarie för vår vanliga barnmorska har semester! Det kändes lite konstigt för man är ju så van vid vår rara Ingela, men det var absolut inga fel på denna Eva heller, bara lite ovant då Ingela redan vet allt om mig!
I vilket fall så såg allt bra ut! SF-måttet var 32 och pulsslagen 148. Alla värden var bra och som vanligt var det alldeles underbart att få höra hjärtats slag genom barnmorskans doppler! Det blir med ens så verkligt, visst man känner ju rörelserna från liten därinne annars på dagarna men detta blir ytterligare en bekräftning!! Jag älskar det!

Jag har börjat tänka mer och mer på förlossningen.
Hur kommer den att bli? När kommer den att bli? Hur kommer jag att kunna hantera smärtan och allt det nya som händer med kroppen som jag inte kan kontrollera?
Jag hoppas vid Gud att jag kommer att kunna vara avslappnad och fokuserad, att jag kan utlämna mig helt till att lita på min kropp som faktiskt är gjord för att kunna föda barn!

Det är mycket tankar som snurrar men jag försöker efter bästa förmåga att förbereda mig på det som komma skall. Jag läser mycket och försöker öva avslappning och andning. Jag tror på att vara påläst och förberedd, för även om man aldrig kan säga hur just vår förlossning kommer att bli eller om den blir normal eller med komplikationer så är det bra att känna till de olika stadier man skall igenom och hur dessa kan te sig!

Jag kan inte säga att jag är orolig för förlossningen men det känns lite nervöst nu när det närmar sig med stormsteg! Jag har också en stor förväntan, jag vill veta hur det kommer att vara! Men än får jag ge mig till tåls ett antal veckor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar