torsdag 30 juli 2009

Fixerad!

På kollen hos barnmorskan idag kunde hon känna att bebis har fixerat sig med huvudet ner! Det känns så skönt!
De små liven kan ju få för sig att vända sig igen tydligen om jag förstått det hela rätt men det är större chans att de faktiskt ligger kvar i den positionen till förlossningen!! Hoppas, hoppas...

SF-måttet var idag 34 och hjärtslagen 144. Allt såg bra ut och alla värden var bra!! Jag tror min kropp gillar att vara gravid!!

Tänk att få ha mått så bra under hela resans gång! Det är visserligen en aning besvärligt att sova och otympligt/tungt när man tex ska gå någon längre sträcka eller dammsuga och böja sig etc men nu är jag ju verkligen höggravid och det vore ju underligt om det inte skulle kännas av i rygg och höfter över huvudtaget!

För att inte tala om alla frekventa toabesök som ökat nu efter att bebis fixerat sig, det behövs inte mycket för att det ska trycka på blåsan och på nätterna är det ungefär varannan var tredje timme som gäller!!

Men jag vill verkligen inte klaga...jag njuter av varenda liten rörelse där inifrån!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar