fredag 12 mars 2010

Härligt sällskap och totalt förvirrad fikastund!

Vi har just haft besök av Elin, Adrian och Ingrid! Bäst vi satt och fikade så for Ingrid baklänges och slog bakhuvudet i golvet och vart jätteledsen, lilla gumman. Efter en stund skulle vi äta och efter att hon ätit ur sin flaska så kräks hon, jag har aldrig sett henne kräkas så mycket, hela flaskan kom upp igen!
Tack för att Elin var här säger jag! En rådig och erfaren mamma, behöver jag säga mer... Hon sprang och hämtade handdukar och hjälpte mig att klä av lilltjejen, både hon och jag var ju helt genomblöta! Det som man naturligtvis blir rädd för är ju att hon skulle ha fått hjärnskakning av smällen, men nu gick det bra med lite välling efter en stund igen så jag hoppas att det gått bra men får väl ha lite extra uppsikt under dagen.
Ja, inte blev det någon lugn fika inte, men å andra sidan kan man inte räkna med det när en 2-åring och två 6-månaders är med och det är ju det som är charmen med att vara förälder, att man inte vet vad nästa ögonblick innehåller...

Efter detta var vi väl förtjänta av en promenad så de små fick sova lite. Vilket underbart promenadväder vi fick!!

Det var så kul att vi till slut fick till den promenad vi talat om sedan vi båda väntade våra små Ingrid och nu fick vi dessutom njuta av den underbara solen, den värmer otroligt skönt! Det finns nog hopp om en vår trots alla snöhögar...

På tal om snö så rasar det för fullt från vårt tak! Rätt vad det är så brakar det till och när man tittar ut så byggs snömassorna på till enorma högar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar