måndag 15 mars 2010

Vaccinationen får vänta en vecka till

Fått mycket gjort denna morgon! Ringt och fixat en massa grejor och dessutom fått tag på BVC som rekommenderade att vi väntar tills nästa vecka med svininfluensavaccinationen till Ingrid eftersom hon fortfarande är lite snuvig och hes.
Egentligen är jag så kluven till denna vaccination, dock rekommenderar barnhälsovården att man ska vaccinera sina små och det är säkert det bästa att göra. Jag skulle ju aldrig förlåta mig själv om jag bestämt att vi ska avstå och hon sedan blir sjuk!
Å andra sidan kan ju inte sista tåget ha gått, kommer influensan tillbaka så lär de ju starta upp massvaccinering igen, de som fick sina sprutor tidigt sist måste ju i så fall få nya för att vara helt skyddade antar jag... Känns så konstigt när man inte längre hör talas om influensan och nya utbrott men som det sägs; bättre att förekomma än att förekommas! Vi har ju bestämt oss så vad tjatar jag om, nästa vecka blir det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar