torsdag 25 mars 2010

Rensa, välja och minnas

Mormors hus har sålts, så skönt! Det har ju stått tomt nu i snart 1,5 år och det är ju inte roligt. Det känns jättebra att en barnfamilj ska flytta in och renovera huset! Dock gick allt väldigt fort vid affären och de ska flytta in redan 1 april, vilket inte gör nåt alls men vi hade ju lite grejor kvar...
Idag har jag och lillskruttan tillsammans med mamma och morbror Göran städat ur de sista småsakerna och varit till tippen. Jag tycker vi har rensat i så många omgångar men det har en tendens att samlas lite i ett hus med åren...

Det som är svårt är att bestämma sig för vad man vill spara. Vad är mormor och morfar för mig? Vad kommer jag att använda och samtidigt kunna vårda de fina minnen jag har? Inte helt lätt men det går ganska bra att gå på känslan, likadant gjorde jag med farmor och farfars saker.

Det tar dock på krafterna, både fysiskt och psykiskt, en sådan här dag. Men nu ska vi bara köra en dag till, lördag, och då ska alla möbler flyttas till sina nya hem och sedan är det klart!

Det ska bli skönt att få avsluta den här delen och bara få minnas sina gamla kära, mormor och morfar, farmor och farfar.
Jag tror att de har det underbart i sin värld och ser till att vi har det bra i vår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar