söndag 4 april 2010

April, april...

Jaha, så hände det nästan i år igen...
Varje år luras Johanna och jag går på det! I år ringde hon och sa att hon varit inne på förlossningen pga smärtor men att det var okej, dock hade de sett att hon väntade tvillingar!! Jag hann och tänka så mycket innan jag kom på: Aha, det är första april idag och det är Johanna jag har i luren...just det!! Visst var det lurendrejeri, tänk att hon lyckas varje år =)

April betyder ju också påsk i år. Skönt med extra ledigt för Robert och lyx för mig och Ingrid att få ha honom hemma på dagarna.
Hittills har vi firat påsk med litet påskbord tillsammans med Katharina, Björn och Isak på skärtorsdagen, mycket trevligt!
På långfredagen var vi till IKEA och Marieberg och shoppade lite och sedan grejades det med en rallybil medans Maritha hjälpte mig att sy ett nytt spjälsängsskydd till lillstumpan, som har kommit på att man kan sparka ut benen mellan spjälorna, fast då fastnar de där... men nu har vi ett högre skydd.
Igår på påskafton var vi med Ingrids kusiner som gjorde dig iordning för att gå ut och påska och sedan tog vi en sväng med dem och farmor samt faster Mia! Ingrid fick minsann också röda kinder och svarta prickar på näsan...söt som ingen annan!!!
På kvällen hade vi stort påskbord med farfar, Maritha, Andreas och Josefin, så mycket gott att äta!
Kvällen avslutades med en film i sängen vilken jag naturligtvis inte såg slutet på...så skönt att sova =)

Idag blir det dopvälsignelse för lilla Ella, sedan får vi se vad dagen bjuder på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar