tisdag 20 april 2010

Vad äter ni om dagarna??

Ja, som rubriken säger: ni som också "går hemma" och är föräldralediga på dagarna, vad äter ni?
Lagar ni lunch och middag varje dag? Äter ni hel-, halvfabrikat, hemlagat eller bara fil och flingor?

Jag har så svårt att hitta på något bra. Helst ska det ju gå snabbt och lätt så att man vet att man kanske också hinner äta det innan gullungen är uttråkad...dessutom vill jag gärna att det ska vara nyttigt, smalt och mättande!
Hm, det tar på tankecellerna att klura på det varje dag. Många gånger gör jag en tallrik gröt, snabbt, smalt och mättande men det blir lite trist...


Tacksam för tips!

1 kommentar:

  1. Jag är riktigt dålig på att äta på dagarna. Är oftast inte hungrig och glömmer då bort att äta! Men nu är jag inne på att jag ska gå ner i vikt så nu dricker jag lite nutrillet och sen på kvällen lagar jag mat till hela familjen och då äter jag med!
    När du lagar mat på eftermiddagen/kvällen kan du inte göra en liten matlåda till dig då?! Så har du mat till dagen efter som går snabbt att fixa?! :)

    SvaraRadera