onsdag 21 april 2010

Dags att röja, på riktigt

Mm...man inser att det är mycket saker på platser där de kan nås! Ja, i alla fall när lillan springer omkring med sin gåstol och utforskar rummen...och antagligen dröjer det väl inte länge innan hon kan nå det även utan den.
Jag har börjat plocka lite smått men man inser ju att det är mycket man inte har flyttat på än! Blommor i det låga fönstret i TV-rummet är bara att glömma.
Böckerna i hyllan och DVD-filmerna i de andra hyllorna lär nog få sig några åkanden av små barnhänder men jag tycker inte man ska behöva plocka bort precis allt. I allt detta ligger ju trots allt en del av uppfostran, man måste ju lära sig att vissa saker är nej!
Ska försöka, får se om några månader om alla hyllor är tomma eller om jag fortfarande kan hålla fast vid mitt nej...
Det viktigaste är ju trots allt att se till att hitta alla säkerhetsfällor, jag är så rädd att vi missar nåt viktigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar